Bulan Rejab puasa ganti

Sekarang saya rasa penat. Saya dah selesai mandi dan makan ubat. Hari ini saya mula puasa ganti.Selepas hari ini saya ada lagi 3 hari untuk puasa ganti. Tahun ini saya perlu ganti 10 hari. 6 hari saya telah ganti semasa bulan syawal. Setiap tahun saya akan ganti puasa dalam bulan syawal dan selebihnya bulan Rejab dan Syaaban. Sahur saya bangun pukul 4.20am.saya makan 2 keping roti bakar dan telur mata kerbau semasa sahur dan saya akan habiskan 1.5 liter air.hari ini saya tolak kerja awal.sepanjang hari saya rasa letih dan mengantuk.pagi tadi saya sampai kerja awal maka saya lelap sebentar. Tengahari saya hendak tidur tetapi ada kerja yang perlu diselesaikan.petang balik kerja saya ke pasar malam di bandar untuk membeli makanan berbuka puasa. Saya membeli nasi lemak sambal kerang,ayam goreng, cendawan goreng dan kuih cakoi. 

Esok saya akan berpuasa juga. 2 hari lagi saya akan sambung di minggu hadapan. Saya rasa letih sangat mungkin kerana telah lama tidak puasa.kali terakhir puasa di bulan syawal.

harapan saya agar saya dipanjangkan umur dan dapat berpuasa di bulan Ramadan dan menyambut syawal. Hari ini cabaran kepada saya kerana saya masih batuk. Tekak bertambah kering dan sakit kerana batuk masih tidak berkurangan. 

Author: Cik Kosong

Seorang wanita yang ingin berkongsi kisah hidup sebagai pesakit major depressive disorder with borderline personality trait

Leave a Reply

