Masuk wad kerana Acute coronary syndrome 

Dua minggu yang lepas merupakan hari janjitemu doktor psikiatri. Sebelum janjitemu saya akan sarapan pagi. Kemudian ke kaunter pendaftaran pesakit luar. Waktu menunggu bertemu doktor tidak lama. 

Semasa janjitemu saya menceritakan aktiviti,  perasaan dan kesihatan saya. Sedang saya menceritakan keadaan saya, saya rasa dada berdebar dan pening kepala. Saya mengadu kepada doktor. Doktor memeriksa tekanan darah saya, tekanan darah saya tinggi sedikit dari biasa. Doktor mencadangkan agar saya ke klinik sejahtera jika saya rasa larat untuk menunggu giliran atau ke jabatan kecemasan dan trauma sekiranya saya rasa semakin teruk. 

Selesai janjitemu di klinik psikiatri saya ke klinik sejahtera.Semasa menunggu saya rasa semakin sakit dada dan rasa seperti hendak pitam. Saya dihantar ke zon kuning di jabatan kecemasan.Saya rasa semakin teruk dan sangat tidak selesa. Doktor mencadangkan agar saya dimasukkan ke wad.

Doktor maklumkan yang saya kemungkinan mengalami acute coronary syndrome.Saya berada di wad selama 3 hari. Setiap hari saya akan diberikan ubat untuk janjung seperti ubat untuk mengawal kalori dan ubat mencairkan darah. Selama 2 hari saya masih rasa dada sakit dan sempit. Rakan sekerja dan kawan baik datang melawat saya. 

Hari ke 3 saya dibenarkan keluar selepas menerima ubat melalui cucuk di bahu. Doktor mencadangkan agar saya melakukan ujian stress. Minggu tersebut saya diberi cuti sakit. Selepas beberapa hari saya rasa kurang sakit dada. Janjitemu saya dengan doktor perubatan am dalam bulan ogos. Setiap hari saya perlu makan ubat untuk jantung. 

Author: Cik Kosong

Seorang wanita yang ingin berkongsi kisah hidup sebagai pesakit major depressive disorder with borderline personality trait

Leave a Reply

